Skip to content

2017-5

Minu eesmärk on finišeerida IRONMAN Copenhagen 2017 võistlusel alla 10 tunni. See sai nüüd kõva häälega välja öeldud.

Olen 41 aastane, läbinud täispika triatloni vaid ühel korral, eelmisel aastal (ajaga 11:42). Minu sportlik taust siiamaani on pigem olnud tagasihoidliku harrastaja tasemel (kui keskkooli aegsed laskesuusatamise trennid välja jätta). Olen pereinimene, mul on tore abikaasa ja vahva poeg, kaks kassi ja koer ning töötan IT alal.

Aga edasi? Mida sellise eesmärgi seadmine tegelikult tähendab?

9:59:00 minu jaoks

Väga lihtne on liita ja lahutada. Olen seda minagi teinud. Ujuma peaksin tempoga 1:55 min/100m (seda olen varem teinud), ratast peaksin sõitma nõks alla 36km/h, seda 180km järjest ja tavalise maanteerattaga, mis enam-vähem TT asendisse seatud (34km/h tundub hetkel tehtav, aga kiiremini…) ning tagatipuks oleks vaja joosta 42km tempoga vähemal 4:59min/km, mis praegu tundub ikka puhta utoopiana. Ahjaa, vahetusalades ei tohi ka kokku üle 10min (5+5min) veeta. Olgem ausad, ka vaid paberil paistab see ikka päris korraliku katsumusena.

Aga kuidas?

Ütlen ausalt, ega päris täpselt ei teagi. Tean vaid, et tahe on väga suur ning allpool on pisike loetelu märksõnadest, mis olen peas läbi mõelnud ning mis peavad selle eesmärgi saavutamisel abistama.

  • Perekond – lähedaste toetuseta oleks kõik järgnev mõeldamatu. Punkt. Isegi siis, kui sul oleks käes piiramatu ….
  • Aeg – ööpäevas on kõigil ühtmoodi 24h, eristab meid siinjuures vaid see, kuidas meile antud aega kasutame. Seetõttu on äärmiselt vajalik korralik….
  • Plaan – treeningud on vaja sobitada pere- ja tööeluga. Ilma planeerimiseta on väga raske hoida…
  • Järjepidevus – ükski plaan pole lõplikult kivisse raiutud. Tahes-tahtmata tuleb ette ootamatusi, kus on tarvis plaani muuta, kuid oluline on siinkohal säilitada järjepidevus ja ….
  • Maht – nagu sõbrad on ilmekalt tõestanud, siis täispika triatloni saad läbi teha ka suhteliselt kesiste treeningtundidega. Kuid sub-10 nõuab tõsist põhja, mahtu ja vastupidavust, millele vajalik kiirus peale ehitada. Reaalsuses tähendab see 14-16h treeningnädalaid, tipunädal on suisa 18h.

    Ja periodiseerimist – keegi ei suuda “panna” kogu aja. 3 nädalane mesotsükkel koosneb kolmest mikrotsüklist, millest viimane on siis nö. taastusnädal. Samuti annan endale ka igas mikrotsüklis ühe vaba päeva, kus ei tee üldse trenni. Koos treeningutega käib elementaarselt kaasas ka õige….

  • Toitumine hooajal – ilmselt kõik nõustuvad, et 70+ kiloga on oluliselt kergem edasi liikuda, kui 80+ kiloga 🙂 Et selleni jõuda, katsetasin eelmise hooaja vältel väga erinevate toitumisharjumustega ning tundub, et lõpuks leidsin mudeli, mis minu puhul kõige paremini töötab. Kui on huvilisi, siis võin sellest ka eraldi kirjutada.
  • Toitumine võistlusel – sisuliselt on tegemist neljanda alaga triatlonis. See on distsipliin, mis võib kogu võistlusele kriipsu peale tõmmata. Võistluse käigus ei tohi enam midagi juhuse hooleks jätta – kõik katsetamised tuleb ära katsetada hooaja kestel, pikkadel treeningutel. Ning võistlusel teha kõik “by the book”. Loomulikult tuleb jätta ruumi ka võimalikele ootamatustele, kuid siinkohal on suuresti abiks….
  • Visualiseerimine – kogu võistluspäev on vaja eelnevalt peas “läbi võistelda” – iga pisidetail, iga võimalik apsakas või tehniline probleem. Sel moel tekitad endale võistluspäevaks nii plaan A, plaan B, kui ka plaan C.
  • Mentaalne tugevus – siin on omavahel seotud tegelikult kaks aspekti. Esiteks, kui keegi arvab, et minul tuleb neli päeva järjest 2h keldris pukki vändata jube kergelt, siis mõelgu uuesti. Ei tule. Väga, ikka väga tüütu on! Aga ma tean, et see on vaja ära teha, sest kui ma ise ei ole oma eesmärgi nimel valmis pingutama, siis mis siin enam pikalt arutleda. Ehk – selliste tüütute treeningutega arendan lisaks füüsisele ka vaimu. Teiseks, olen tänaseks jõudnud veendumusele, et ega ma oma esimest IRONMAN’i läbides ikka väga ei pingutanud ka. Rattaga sõitsin mugavustsoonis, jooksin ettevaatlikult, kuskilt ei valutanud… Eks esimese ees oli hirm ka, kuid selge on see, et praeguse eesmärgi saavutamiseks tuleb end väga kõvasti tagant piitsutada ka võistluse käigus. Tuleb olla valmis korralikult kannatama.
  • Inimesed minu ümber – neid, kes ütlevad, et “see ei ole võimalik”, “täitsa lolliks läinud”, “see ei ole mõistlik”, “sa ei oska/jõua/saa hakkama” on väga palju. Palju rohkem, kui neid, kes on valmis toeks olema – hea sõnaga, õlalepatsutusega, mõtetega. Seetõttu tuleb osata neid positiivseid inimesi enda ümber hinnata ja olla neile tänulik.

Aitäh teile, sõbrad ja tuttavad ja kaasaelajad, kes te oma positiivsete mõtete, soovide ja toetusega mind innustate. Olen teile südamest tänulik!

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *